info@kastenreus.nl

Gratis bezorging
Uitgebreid assortiment
Betalen bij aflevering of in3 (termijnen)*
Gratis bezorging
Uitgebreid assortiment
Betalen bij aflevering of in3 (termijnen)*

Bezorging



Pakketten die te groot, te zwaar of te kwetsbaar zijn om met de post te versturen worden op afspraak geleverd door onze logistieke partner. Zij nemen ongeveer na 3-5 werkdagen contact met je op voor het maken van de bezorgafspraak. Je kunt dan zelf een datum kiezen die het beste bij jouw schema past.

 

Voor pakketten die met de post verstuurd worden kun je helaas niet zelf een leverdatum kiezen. Zodra het pakketje ons magazijn verlaten heeft (meestal na 1-2 werkdagen) ontvang je automatisch een Track&Trace-code waarmee de status van je pakket te volgen is. Vaak wordt je pakketje dan al de volgende werkdag geleverd, afhankelijk van de drukte. Ben je niet thuis als ze je pakketje willen bezorgen? De pakketdienst zal het pakketje dan proberen af te leveren bij je buren en als dit niet lukt naar een afhaalpunt brengen. Er ligt dan een briefje in je brievenbus met de informatie waar je je pakketje af kunt halen.

 

De meeste producten die wij verkopen worden volledig gemonteerd geleverd en hoeft u zelf niet meer in elkaar te zetten. Er zijn echter een aantal artikelen, zoals bijvoorbeeld eettafels, die een kleine montage nodig hebben (altijd maar een paar eenvoudige stappen!). Dit zijn geen volledige bouwpakketten, maar slechts het vastzetten van bijvoorbeeld de poten. Montagehandleidingen worden altijd meegeleverd. Ontbreekt deze toch? Stuur ons dan een mail, wij zullen deze dan zo spoedig mogelijk alsnog per mail opsturen!

 

Wij geven bij ieder product op de website aan of deze gemonteerd of gedemonteerd geleverd wordt. Dit kan je vinden bij de specificaties van het product.

 

Tafelpoten monteren: zo doe je dat!

Het monteren van stalen tafelpoten lijkt misschien een lastige klus, maar met de juiste materialen, onderstaand stappenplan en een paar handige tips valt dat best wel mee. Heb je toch nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

 

Wat heb je nodig?

Behalve natuurlijk een tafelblad en stalen poten heb je een rolmaat, potlood, boormachine, boortje, schroefbits, schroeven en carrosserieringen nodig.

 

Hoe ga je te werk?

1. Leg het blad ondersteboven neer.

De makkelijkste manier om de poten te monteren is door het blad om te draaien en de poten aan de onderkant te bevestigen. Op deze manier kun je overal goed bij en hoef je niet onder de tafel te werken.

TIP: Leg het blad iets van de grond op bijvoorbeeld balken of een stevige kruk, dit werkt makkelijker.

 

Bepaal op welke afstand vanaf de rand je de poten wilt monteren.

Meestal wordt een afmeting tussen de 10 en 20 cm vanaf de rand aangehouden. Deze maat is afhankelijk van de ruimte die je tussen de poten over wilt houden voor stoelen of banken. Wil je de kop van de tafel als zitplaats gebruiken, dan is het verstandig om de poten iets verder vanaf de rand te plaatsen.

TIP: Meet de breedte van je stoelen op voordat je de poten monteert. Zo voorkom je dat er te weinig ruimte overbllijft.

 

3. Boor de gaten nu voorzichtig voor.

Boor de schroefgaten eerst voor, dat voorkomt dat het blad bij het monteren van de schroeven kan gaan splijten of scheuren. Boor niet te diep, ongeveer 3/4 van de schroeflengte, en gebruik een boortje dat 1-2 mm kleiner is dan de dikte van de schroeven.

TIP: Zuig het boorsel direct na het boren op met de stofzuiger, dan blijft alles netjes.

 

4. Schroef de poten nu vast op het tafelblad.

Nu de gaten zijn voorgeboord kun je de poten vastschroeven aan het tafelblad. Gebruik hiervoor voldoende dikke schroeven, bij voorkeur 4 tot 5 mm, en plaats een metalen ring tussen de schroef en de stalen poten. Op deze manier trekt de plaat mooi recht op het tafelblad en beschadigde bovenplaat niet. Bovendien zorgt het ervoor dat het tafelblad nog een heel klein beetje kan werken.

 

5. Omdraaien maar.

De poten zitten nu stevig gemonteerd aan het blad en de tafel is klaar voor gebruik. Draai de tafel afhankelijk van het gewicht met 2 of 3 personen om en controleer of deze stevig staat.

TIP: Heb je een houten vloer, dan is het verstandig om meubelviltjes op de onderkant van de poten te plakken, zo voorkom je dat de poten de vloer beschadigen, of andersom.

 

Geniet van je tafel!

Blij met je nieuwe tafel? Laat het ons weten en deel jouw foto met ons op https://www.facebook.com/www.kastenreus.nl

 

 

 

Ja, het is mogelijk om de status van je bestelling te volgen. Wanneer je bestelling per post wordt verzonden, ontvang je van ons een Track and Trace-code zodra je bestelling ons magazijn verlaten heeft. Als je bestelling wordt bezorgd door onze logistieke partner, dan nemen zij ongeveer na  contact met je op om een bezorgdatum in te plannen. Je kan dan zelf een leverdatum inplannen die het beste bij jouw schema past.

 

Ja, het is zeker mogelijk om je bestelling op een etage te laten bezorgen. In verband met de Arbowet maken wij onderscheid tussen producten lichter dan 35 kilo en producten zwaarder van 35 kilo. Indien het product minder dan 35 kilo weegt, kan deze via de trap naar boven worden gebracht. Producten van meer dan 35 kilo brengen wij alleen naar de gewenste etage als er een lift aanwezig is, waar het product mee naar boven kan worden gebracht. Wanneer je er niet zeker van bent of het product door het traphuis of in de lift past, dan is het bij ons ook mogelijk een offerte aan te vragen voor een verhuislift.

 

Voor de levering op verdiepingen rekenen wij een toeslag. Benieuwd hoeveel de toeslag is op jouw verdieping? Neem contact met ons op via info@kastenreus.nl.

 

In Nederland, België en Luxemburg bezorgt onze logistieke partner de bestellingen met twee personen, waardoor geen hulp noodzakelijk is bij de levering van jouw bestelling.

 

Indien je bestelling bezorgd wordt door onze logistieke partner, dan nemen zij het verpakkingsmateriaal van kasten en eettafels weer mee. Het verpakkingsmateriaal van kleinere artikelen (bijvoorbeeld van salontafels, spiegels en stoelen) neemt onze logistieke partner niet mee.

 

Ja, het is mogelijk om het product te bestellen en later te laten bezorgen. Wij reserveren het product volledig gratis voor je gedurende maximaal zes weken. Hierna rekenen wij €2,- per CBM per week voor de opslagkosten. Indien het product niet voorradig is, zullen de zes weken pas ingaan op het moment dat het product wel weer voorradig is.

 

De pakketdienst zal het pakketje dan proberen af te leveren bij je buren en als dit niet lukt naar een afhaalpunt brengen. Er ligt dan een briefje in je brievenbus met de informatie waar je je pakketje af kunt halen.

 

Als je bestelling op afspraak wordt geleverd door onze vervoerder, dan dien je minimaal 24 uur van tevoren aan onze logistiek partner te melden dat je de afspraak wilt verzetten. Indien je niet thuis ben bij voor de levering, dan zullen wij genoodzaakt zijn kosten hiervoor in rekening te brengen.

Tijdens het bestelproces kun je ervoor kiezen een afwijkend afleveradres invoeren.

 

Als je bestelling op afspraak geleverd wordt door onze logistieke partner, is het helaas niet mogelijk om de leverafspraak in het weekend in te plannen. Bij postpakketten is het niet mogelijk om een aflevermoment te kiezen. Wel kan het zijn dat de pakketdienst op een zaterdag je pakketje komt afleveren.

 

Je kunt je bestelling bij ons kosteloos annuleren indien deze nog niet is aangeboden aan de postpakketdienst of aan onze logistieke partner. Zodra je bestelling aan een van deze vervoerders is aangeboden, ontvang je daar van ons een bericht over. Wil je de bestelling hierna alsnog annuleren, dan brengen wij helaas genoodzaakt de retourkosten hiervan in rekening te brengen.

 

De bezorging op  begane grond is geheel gratis binnen Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Luxemburg. Ook is het mogelijk om de bestelling op een verdieping te laten bezorgen. Hiervoor rekenen wij een vergoeding per verdieping. Wanneer u er niet zeker van bent of de bestelling door het traphuis of in de lift past, is het  mogelijk een offerte aan te vragen voor een verhuislift. 

 

Het is mogelijk om je bestelling in Duitsland te laten bezorgen. Stuur een bericht met de adresgegevens naar onze klantenservice en we informeren je graag over de mogelijkheden.

 

Het is mogelijk je bestelling te leveren op een van de Waddeneilanden. Op de Waddeneilanden is de bezorging echter niet gratis.  Let er op dat de levertijd iets langer kan zijn omdat wij het moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder. Ook is het bij levering op de Waddeneilanden niet mogelijk op een etage te bezorgen en neemt de vervoerder het verpakkingsmateriaal niet mee terug. Wel is het mogelijk te betalen bij aflevering (rembours). Voor leveringen van grote, zware of kwetsbare artikelen die niet per post verstuurd kunnen worden wordt een toeslag gerekend afhankelijk van het eiland. Deze toeslag is beschikbaar op aanvraag onder vermelding van de postcode. Voor postpakketten die verstuurd worden naar een Waddeneiland rekenen wij geen extra toeslag.

 

Pakketten die met de post verstuurd kunnen worden, worden bezorgt met PostNL. Indien op voorraad, worden deze postpaketten binnen 2-5 werkdagen geleverd. De status van je pakketje is te volgen via de Track&Trace-link die je ontvangt zodra het pakketje ons magazijn verlaten heeft. Pakketten die te groot, te zwaar of te kwetsbaar zijn om met de post te kunnen versturen, leveren wij op afspraak via een transporteur. Onze transporteur Jos Dusseldorp Transport, neemt ongeveer na 3-5 werkdagen nadat je je bestelling geplaatst hebt contact met je op om een leverdatum in te plannen. Je kan dus altijd zelf een dag kiezen die het beste bij jouw schema past. Let op: emails van onze vervoerder voor het maken van de bezorgafspraak komen soms in de SPAM terecht. Houdt deze dus ook in de gaten.

 

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?