info@kastenreus.nl

Bezorging



Pakketten die te groot, te zwaar of te kwetsbaar zijn om met de post te versturen worden op afspraak geleverd door onze logistieke partner. Zij nemen ongeveer na 3-5 werkdagen contact met je op voor het maken van de bezorgafspraak. Je kan dan zelf een datum kiezen die het beste bij jouw schema past.

Voor pakketten die met de post verstuurd worden kan je helaas niet zelf een leverdatum kiezen. Zodra het pakketje ons magazijn verlaten heeft (meestal na 1-2 werkdagen) ontvang je automatisch een Track&Trace-code waarmee de status van je pakket te volgen is. Vaak wordt je pakketje dan al de volgende werkdag geleverd, afhankelijk van de drukte. Ben je niet thuis als ze je pakketje willen bezorgen? De pakketdienst zal het pakketje dan proberen af te leveren bij je buren en als dit niet lukt naar een afhaalpunt brengen. Er ligt dan een briefje in je brievenbus met de informatie waar je je pakketje af kan halen.
De meeste producten die wij verkopen worden volledig gemonteerd geleverd en hoeft u zelf niet meer in elkaar te zetten. Er zijn echter een aantal artikelen, zoals bijvoorbeeld eettafels, die een kleine montage nodig hebben (altijd maar een paar eenvoudige stappen!). Dit zijn geen volledige bouwpakketten, maar slechts het vastzetten van bijvoorbeeld de poten. Montagehandleidingen worden altijd meegeleverd. Ontbreekt deze toch? Stuur ons dan een mail, wij zullen deze dan zo spoedig mogelijk alsnog per mail opsturen!

Wij geven bij ieder product op de website aan of deze gemonteerd of gedemonteerd geleverd wordt. Dit kan je vinden bij de specificaties van het product.
Ja, het is mogelijk om de status van je bestelling te volgen. Wanneer je bestelling per post wordt verzonden, ontvang je van ons een Track and Trace-code zodra je bestelling ons magazijn verlaten heeft. Als je bestelling wordt bezorgd door onze logistieke partner, dan nemen zij ongeveer na  contact met je op om een bezorgdatum in te plannen. Je kan dan zelf een leverdatum inplannen die het beste bij jouw schema past.
Ja, het is zeker mogelijk om je bestelling op een etage te laten bezorgen. Hier rekent onze vervoerder een kleine vergoeding per etage voor. In verband met de Arbowet maken wij onderscheid tussen producten lichter dan 35 kilo en producten zwaarder van 35 kilo. Indien het product minder dan 35 kilo weegt, kan deze via de trap naar boven worden gebracht. Producten van meer dan 35 kilo brengen wij alleen naar de gewenste etage als er een lift aanwezig is, waar het product mee naar boven kan worden gebracht. Wanneer je er niet zeker van bent of het product door het traphuis of in de lift past, dan is het bij ons ook mogelijk een offerte aan te vragen voor een verhuislift.
In Nederland, België en Luxemburg bezorgt onze logistieke partner de bestellingen met twee personen, waardoor je geen handje hoeft te helpen met de levering van je bestelling.
Indien je bestelling bezorgd wordt door onze logistieke partner, dan nemen zij het verpakkingsmateriaal van kasten en eettafels weer mee. Het verpakkingsmateriaal van kleinere artikelen (bijvoorbeeld van salontafels, spiegels en stoelen) neemt onze logistieke partner niet mee.
Ja, het is mogelijk om het product te bestellen en later te laten bezorgen. Wij reserveren het product volledig gratis voor je gedurende maximaal zes weken. Hierna rekenen wij €2,- per CBM per week voor de opslagkosten. Indien het product niet voorradig is, zullen de zes weken pas ingaan op het moment dat het product wel weer voorradig is.
De pakketdienst zal het pakketje dan proberen af te leveren bij je buren en als dit niet lukt naar een afhaalpunt brengen. Er ligt dan een briefje in je brievenbus met de informatie waar je je pakketje af kan halen.

Als je bestelling op afspraak wordt geleverd door onze vervoerder, dan dien je minimaal 24 uur van tevoren aan onze logistiek partner te melden dat je de afspraak wilt verzetten. Indien dit niet gebeurt zullen de kosten voor levering in rekening gebracht worden als je niet thuis bent voor de levering.
Dat is uiteraard geen probleem! Tijdens het bestelproces kan je ervoor kiezen een afwijkend afleveradres in te geven.
Als je bestelling op afspraak geleverd wordt door onze logistieke partner, is het helaas niet mogelijk om de leverafspraak in het weekend in te plannen. Bij postpakketten is het niet mogelijk om een aflevermoment te kiezen. Wel kan het zijn dat de pakketdienst op een zaterdag je pakketje komt afleveren.
Je kan je bestelling bij ons kosteloos annuleren, indien deze nog niet is aangeboden aan de postpakketdienst of aan onze logistieke partner. Zodra je bestelling aan een van deze vervoerders is aangeboden, ontvangt je daar van ons een bericht over. Wil je de bestelling hierna annuleren, dan brengen wij de retourkosten in rekening.
De bezorging op de begane grond is geheel gratis door Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden), België en Luxemburg. Ook is het mogelijk om de bestelling op een etage te laten bezorgen. Hiervoor rekenen wij een kleine vergoeding per etage. Wanneer u er niet zeker van bent of de bestelling door het traphuis past of in de lift, is het ook mogelijk een offerte aan te vragen voor een verhuislift.  
Het is mogelijk om je bestelling in Duitsland te laten bezorgen. Stuur een bericht met de adresgegevens naar onze klantenservice en we informeren je graag over de mogelijkheden.
Het is mogelijk je bestelling te leveren op een van de Waddeneilanden. Let er wel op dat de levertijd iets langer kan zijn omdat wij het moeten uitbesteden aan een speciale vervoerder. Ook is het bij levering op de Waddeneilanden niet mogelijk op een etage te bezorgen en neemt de vervoerder het verpakkingsmateriaal niet mee terug. Wel is het mogelijk te betalen bij aflevering (rembours). Voor leveringen van grote, zware of kwetsbare artikelen die niet per post verstuurd kunnen worden wordt een toeslag gerekend afhankelijk van het eiland. Deze toeslag is beschikbaar op aanvraag onder vermelding van de postcode. Voor postpakketten die verstuurd worden naar een Waddeneiland rekenen wij geen extra toeslag.

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?